Domů / Aktuality / Další porce zápisků z konference DMEXCO

Další porce zápisků z konference DMEXCO

Kategorie článku

Aktualita

Autor

Fištrón

Publikováno

28.09.2016

V rámci své zahraniční návštěvy jsem před pár týdny navštívil Kolín nad Rýnem a tamější konferenci DMEXCO věnující se digitálnímu marketingu. Své postřehy jsem sepsal do příspěvku, ale dělo se toho tolik, že jsem se rozhodl jej rozdělit na dva díly. Co tedy ještě stálo za pozornost?

The Age of Brand, Agency & Customer Collaboration (Forbes)

14. 9. 2016, 12:00, Yorick Astier, EMEA Sales Leader, Oracle Marketing Cloud

Yorick představil studii, kterou Oracle zkoumal společně s magazínem Forbes a v níž řešil současnou vhodnou formu marketingové spolupráce mezi podniky, agenturami a zákazníky. Vybrané poznámky níže:

  1. Road blocky (zcela nové skutečnosti, na něž je třeba se adaptovat) v marketingu vznikají každých 6 měsíců.
  2. Tradiční model marketingové spolupráce –>  Strategie uvnitř firem –> nápad od agentury –> exekuce, reporting a optimalizace uvnitř firem.
  3. Firmy chtějí spolupracovat s agenturami – jsou s nimi o 1/3 efektivnější. Spolupráce je klíčová – lokální přístup – globální věci v lokálním měřítku.
  4. Jak fungovat společně – systematický přísně oddělený přístup nefunguje, potřebujeme smíchat oddělení marketingu a agentur a pracovat jako jeden subjekt.
  5. Změny nejsou jednoduché – 1) je třeba měřit, nereportuje se, 2) lidi nemají schopnosti – nakonec vždy záleží na lidech.
  6. Firmy potřebují trenéry, aby získaly nové zkušenosti.
  7. Je třeba sdílet informace firem a agentur – tvořit persony, personalizaci, otevírat příležitosti.
  8. Technologie je srdcem jakékoliv úspěšné značky a agentury – měly by firmy kupovat technologie a všechen software, protože je to cool/nejnovější/uptodate, nebo získávat informace/učit se/implementovat postupně?
  9. Role marketérů se vyvíjí – je třeba neustále rozšiřovat své znalosti a být flexibilní.

The Age of Brand, Agency & Customer Collaboration (Forbes), DMEXCO

The Age of Brand, Agency & Customer Collaboration (Forbes)

Immersive Advertising – a (Virtual) Reality

14. 9. 2016, 13:25, Paul Foster, Getty Images

Paul představil vizuálně atraktivní prezentaci vysvětlující důležitost VR a AR.

  1. VR je vysoce emotivní zážitek – sdílení zážitků – rozšiřuje lidskost.
  2. Visual trends – extended human, immersion (z pohledu první osoby – GoPro).
  3. From seeing something to experience something – lidé si zážitek zapamatují jako něco, co se jim  samým přihodilo.
  4. Volvo udělalo test drivey s využitím VR.
  5. Smartphone je ideální nástroj pro prezentaci VR.

Digital Transformation in the Cognitive Era

14. 9. 2016, Bob Lord, Chief digital officer, IBM

Koukám se na Boba, který právě před třemi hodinami přiletěl ze západního pobřeží, aby přednesl svou 20minutovou prezentaci o budoucnosti IBM. Působí tak dominantně a přesvědčivě, že namísto jeho zprávy publiku přemýšlím nad tím, jak po přednášce sedá do vozu a nechá ze zavézt k private jetu pro IBM executives, aby letěl 8 hodin zase zpět. Nicméně hlavní zprávou bylo, že IBM by neměla být vnímána jako zpátečnická firma.

  1. V roce 2017 až 89 % marketérů očekává, že customer experience bude jejich hlavní konkurenční výhodou.
  2. Cognitive computing je příští digitální revolucí.
  3. Think marketing – IBM marketingová automatizace pro B2B.

Digital Transformation in the Cognitive Era, DMEXCO

Digital Transformation in the Cognitive Era

How to Build Business Case for Digital Transformation and How to Sell Added Value to the Client

14. 9. 2016, Jamshid Alamuti, Berlin School of Creative Leadership

Na tento workshop jsem se nesmírně těšil, jelikož pojednával o prosazení digitálních inovací uvnitř podniků či směrem ke klientům. Téma, kterému se sám úzce věnuji. K mému překvapení Jamshid využil frameworku Value Proposition Canvas. Zklamaný jsem ale rozhodně nebyl. Bylo velmi zajímavé sledovat cizí pohled na problematiku.

  1. Pokud chcete uvnitř firmy prodat inovaci, pamatujte na WIIFM – What’s in it for me.
  2. Prodávejte hodnotu, ne řešení – budoucí generace to jinak nebude zajímat.
  3. Jako firma se chcete stát The Trusted Advisorem – subjektem, který má ve vztahu ke klientovi 3 vlastosti – intimacy, reliability, credibility.
  4. Představení Value Diagramu – osy (create – capture), kvadranty (Heaven, Paradise, Hell, Nightmare).

Understanding the Facebook Newsfeed

15. 9. 2016, Robert Lang, CEO, Social Bakers

Understanding the Facebook Newsfeed, DMEXCO

Understanding the Facebook Newsfeed

Druhý den jsem se spíše než přednáškám věnoval návštěvě jednotlivých stánků na DMEXCO. Přesto jsem se chtěl podívat na prezentaci českých firem. Robert mluvil především o nových nástrojích, které spustili v dubnu 2016 a které se věnují prediktivní analytice. To úplně neodpovídalo původnímu názvu přednášky, jakkoli byla poutavá. Moc dobře nepůsobilo, ani když se Robert někdy zastavil a prohodil: „Jo, to mám ještě starou prezentaci, ten slide musíme vyměnit.“

Will Marketing Automation Ever Replace the Human Marketer?

15. 9. 2016, Bart Omlo, Sales Director EMEA, Kentico

Přednáška mě trochu zklamala, protože byla převážně filozofická. Praktické informace a poznatky si proto posluchači neodnesli. Nemám ani pocit, že bychom došli k jednoznačnému závěru.  Přesto několik poznámek:

  1. Marketing je postaven na individualitách,  ne skupinách.
  2. Zvyšuje se personalizace – cítíme se zaujati tehdy, když máme pocit, že se na nás cílí jako na jednotlivce.
  3. Spousta společností se stále bojí používat data nebo neví, jak na to – někdy prostě ani nezačnou.

DMEXCO 2017

Závěrem bych jen podotkl, že na DMEXCO by si na své přišli všichni marketéři. Jednoznačnými trendy byly VR, programmatic a automatizace. Atmosféra konference byla skvělá a trochu mě mrzí, že jsem nestihl večerní program, který mělo na starost Spotify. Nepropásněte proto příští ročník této marketingové konference, který proběhne 13. a 14. září 2017.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Více informací