Domů / Aktuality / Zásadní změny v Messengeru 2020

Zásadní změny v Messengeru 2020

Kategorie článku

Autor

Jan Krupica

Publikováno

14.11.2019

Platforma messengeru je ve světě stále využívanějším kanálem. I to je důvod, proč ji Facebook svým způsobem omezuje, případy zneužívání tohoto kanálu se totiž množily a uživatelský zážitek z používání Messengeru upadal. Začalo to Subscription Messaging Updatem , což evidentně nemělo dostatečný účinek. Od 15.1.2020 tedy můžeme počítat se zavedením dalších změn.

24-hodinové okno

Aktuálně jsou pravidla nastavená tak, že mimo 24-hodinové okno (uživatelé, kteří se stránkou jakkoliv komunikovali posledních 24 hodin) je možné zaslat 1 follow-up zprávu. Tato zpráva může být komerčního charakteru a lze ji zaslat úplně na všechny. Tomuto bude od ledna nového roku konec. Facebook ruší dodatečnou follow-up zprávu a nově bude možné využít pouze 24-hodinové okno (uživatele, který se stránkou posledních 24 hodin nekomunikoval už tedy tak snadno neoslovíme)

Subscription Messaging

Získáním povolení Subscription Messaging je zatím možné realizovat nekomerční rozesílky bez omezení. V roce 2020 bude nutné žádat znovu. Nové povolení ale tentokrát získají pouze zpravodajské stránky a většina z nás na něj tedy pravděpodobně nedosáhne.

Přechod ze 17 značek na 4

Nejčastěji využívanou metodou pro interakci s uživatelem zůstává tzv. „tagování“ rozesílek, po novém i jednotlivých zpráv. Pomocí těchto značek přiřadíte své rozesílce téma, kterého se týká. Poté je možné rozesílat. Z původních 17 značek ale Facebook zúžil výběr pouze na 4:

  • Informace o změnách k události: Týká se změn v rámci události, na kterou je daný uživatel přihlášený. Může se jednat o změnu stavu rezervace, změnu času události apod.
  • Po-prodejní komunikace: Tato značka slouží k po-prodejní komunikaci se zákazníkem. Komunikace nesmí mít komerční charakter a může se týkat např. změn stavu objednávky, upozornění na neproběhnutou platbu nebo informací o doručení zásilky.
  • Změny účtu: Značka souvisí s upozorněním v rámci profilu vašeho zákazníka. Ať už se jedná o zákazníka s profilem na vašem e-shopu nebo uživatele vaší aplikace, tuto značku spojíte s veškerými upozorněními, týkajícími se jeho profilu. Může se jednat o upozornění na splatnost faktury, výzva k obnově hesla, osobních údajů apod.
  • Human Agent: Poslední značka se týká živé podpory vaší stránky. Pokud využíváte ke komunikaci se zákazníky sekci Live Chat v Manychatu, Manychat automaticky každé vaší zprávě přidá značku „Human Agent“, čímž dá Facebooku vědět, že komunikujete osobně a nejedná se o automatickou zprávu. Tuto značku je možné využít do sedmi dní od poslední interakce uživatele se stránkou.

Co je potřeba nastavit?

Zatímco poslední výrazný zásah Facebooku do chatbotů ovlivnil pouze broadcasty, tzn. klasické rozesílky, výše zmíněné změny zasáhnou také všechny automatické zprávy a sekvence. Zpráva, která nebude označená příslušnou značkou (tagem) jednoduše nebude uživateli odeslána. Je potřeba si tedy projít všechny automatické zprávy a každé přiřadit značku. Pokud jsou tyto zprávy ryze komerčního charakteru, nemohou být po novém zasílány nikomu, kdo nebyl posledních 24 hodin v interakci se stránkou. Nedoporučujeme tedy obcházet systém značkováním komerčních zpráv.

Závěrem

Přes tato omezení platí stále stejná zásada. Náš obsah by měl korespondovat s tím, co Facebooku tvrdíme, že odesíláme. Jen tak se vyhneme případnému zablokování stránky, o které asi nikdo nestojí. Zasílejte svým uživatelům relevantní a zajímavý obsah, označujte ho tématy, se kterými obsah doopravdy souvisí. V případě potřeby rozesílání komerčního obsahu, který nelze označit, využijte sponzorované zprávy, které prozatím nijak extrémně nezasáhnou vaši peněženku a rozešlete je čistě dle vaší potřeby.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Více informací