
LinkedIn už dávno není jen sociální síť pro uchazeče o zaměstnání a lovce hlav. Za posledních několik let se vyvinul v mohutnou platformu pro získávání nových kontaktů. Nástroje jako publisher nebo skupiny se mohou stát velice šikovnými pomocníky pro ty, kteří chtějí ze své firemní stránky získat co nejvíce. S tolika skvělými funkcemi však může být používání LinkedInu matoucí. Na následujících řádcích si popíšeme 10 věcí, které by podniky měly dělat, aby o nich bylo slyšet, zaujaly profesionální veřejnost a získaly nové zákazníky.
1) Optimalizujte svou firemní stránku k získávání nových kontaktů
Kvalitní práce s firemní stránkou na LinkedInu je skvělým způsobem, jak navést návštěvníky na váš web. Většina společností sdílí informace o své lokaci, průmyslu a velikosti podniku. To je samozřejmě správně, ale pro vytěžení maxima z vaší firemní stránky by profil měl obsahovat informace o tom, kdo jsou vaši zákazníci a čím jim pomáháte.
Cílem vašeho profilu je přivést nové návštěvníky na váš web. Fotografie vašich kanceláří či spokojených zaměstnanců je milá, ale nevyzývá návštěvníky k provedení žádané akce. Namísto toho zde umístěte banner s nejnovějším e-bookem či případovou studií. Obsahem, který pomáhá, daleko snadněji přesvědčíte potenciálního zákazníka k návštěvě webu. To samé platí pro vaše aktuální příspěvky. Většina nových postů by měla být využitelná pro vaši cílovou skupinu a měla by obsahovat link vedoucí na váš web. Nezapomeňte požádat zaměstnance, aby váš příspěvek sdíleli.
2) Používejte stránky produktu
Nabízí vaše firma více různých produktů pro specifické zákaznické skupiny? Pokud ano, používáním pouze jedné firemní stránky se můžete ochudit o návštěvníky. Řešením jsou stránky Produkty firmy, které umožňují vytvořit speciální produktové stránky zaměřené na získávání zájmu specifických skupin. Je to rozšíření vaší firemní stránky, které zvýrazňuje značky, obchodní jednotky a jiné iniciativy. Mimo to, že vám produktové stránky umožňují komunikovat se specifickými zákazníky, dáváte ostatním návštěvníkům na svém hlavním profilu k dispozici rychlý náhled svých nejdůležitějších výrobků.
3) Proaktivně vyhledávejte potenciální zákazníky
Jednou z nejlepších funkcí LinkedInu pro B2B společnosti je možnost pokročilého vyhledávání. Jedná se o vynikající obchodní nástroj, který umožňuje vyhledávat potenciální zákazníky spolu s vazbami, prostřednictvím kterých se s nimi můžete spojit. Začněte tím, že si vytvoříte profil ideálního zákazníka. Můžete si vybrat z řady možností, jako je lokace, průmysl, současná společnost nebo funkce. Vybrané atributy poté vložte do pokročilého vyhledávače a směle listujte zákaznickými profily.
4) Buďte aktivní ve skupinách
Být součástí profesionální skupiny na LinkedInu je jedním z nejlepších způsobů, jak získat nové leady. Klíčem k úspěchu je vědět, ke které skupině se přidat a jak do konverzace přispívat. Začněte tím, že se přidáte do skupin ve vašem průmyslu či profesní specializaci. Ty si podrobně prohlédněte a vyhledejte ty nejaktivnější přispěvatele. Jakmile zjistíte, které skupiny odpovídají vašim potřebám, zkontrolujte jejich statistiky kliknutím na ozubené kolečko pro více detailů. Dozvíte se více informací o tom, odkud přispěvatelé pocházejí a na jakých funkcích se pohybují.
Jakmile se ve skupině jednou nacházíte, vzpomeňte si, že vaším cílem je přidávat konverzaci hodnotu. Abyste se vyhnuli nálepce obchodního zástupce, snažte se pravidelnými komentáři dávat konstruktivní zpětnou vazbu v diskuzích. Namísto protlačování svých produktů členům ve skupině vystupujte jako expert. Chcete vědět, jak lidi zapojit do konverzace? Požádejte je o radu nebo řekněte něco kontroverzního. Nezapomeňte mít ale v záloze pár logických argumentů k vašemu tvrzení.
5) Vytvořte si obsahovou strategii
Určitě jste si vědomi toho, jak důležitý je kvalitní obsah pro zúročení vašich aktivit na LinkedInu. Abyste si mohli být jisti, že produkujete obsah té nejvyšší kvality, vytvořte si tematickou obsahovou strategii, která bude zaměřená na potřeby vašich zákazníků. Přemýšlejte nad tím, čím se dennodenně zabývají a jak jim s tím můžete pomoct. Nezapomeňte zákazníky segmentovat, zvlášť pokud používáte stránky produktu. Ubezpečte se, že obsah distribuujete v rámci všech digitálních kanálů a že používáte stejný jazyk, především klíčová slova.
6) Používejte LinkedIn Publisher
V roce 2014 LinkedIn otevřel nástroj k publikování všem jeho členům a ne jen influencerům, jak tomu do té doby bylo. Díky tomu může každý uživatel, včetně firem, distribuovat pravidelný obsah v dlouhodobém měřítku. Podniky tak mají možnost prezentovat se jako myšlenkový leader díky konzistentnímu a vysoce cílenému obsahu. Zvyšte návštěvnost svého webu tím, že v článcích budete odkazovat na všechny předešlé články, které jste napsali. Nezapomeňte také na klíčová slova!
7) Motivujte zaměstnance, aby se stali brand ambasadory
S velkou pravděpodobností vaši zaměstnanci či kolegové již na LinkedInu jsou. Proč neoslovit širší publikum tím, že z nich uděláte neformální brand ambasadory? Začněte tím, že je naučíte, jak si vytvořit profil, který pozitivně reflektuje váš business. Můžete připravit pravidelný meeting, který je naučí, jak s LinkedInem pracovat. To zahrnuje především práci, kterou v podniku dělají, a výsledky, kterých zde dosahují. Také doporučte svým kolegům aktivní participaci ve skupinách formou sdílení odborných článků a jiného obsahu, který zvýší vaši viditelnost.
8) Integrujte do LinkedInu své CRM a marketingovou automatizaci
Pokud používáte systém pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) či marketingovou automatizaci, integrujte je do LinkedInu. Díky tomu můžete získávat informace o vašich kontaktech z LinkedInu v rozhraní vašeho CRM. Z druhé strany můžete využít marketingové automatizace k hlubší práci s LinkedInem, např. sledovat aktivitu vašeho kontaktu v rámci časové osy. Uvidíte vše od otevření e-mailu po návštěvu produktové stránky. Tím získáte podrobnější obrázek o chování vašeho zákazníka. Zjednodušíte si tak práci s kontaktem a nemusíte neustále přecházet mezi aplikacemi. Navíc získáte informace o aktivitě kontaktu v reálném čase. Zjistíte tak například, na kterých médiích je nejaktivnější.
9) Nezapomeňte využívat obrázky a videa
Určitě jste již slyšeli o důležitosti obrázků na Facebooku nebo Twitteru. Pro LinkedIn jsou obrázky a videa stejně důležité. Obecně budete chtít na LinkedInu publikovat grafický obsah, který má co do činění s vaším podnikáním. Nikdy ale neuškodí čas od času příspěvky okořenit milou či vtipnou grafikou, kterou budou lidé chtít dále sdílet. Zatímco obrázky vyzývají ke komentování (podle LinkedInu až 98 % aktualizací s obrázkem získá komentář), videa se sdílejí. YouTube videa se na nástěnkách automaticky spouštějí a mají až 75% pravděpodobnost ke sdílení.
10) Optimalizujte klíčová slova na firemním profilu
Možná se už věnujete SEO na svém webu. Věděli jste ale, že optimalizováním klíčových slov na firemních stránkách na LinkedInu dramaticky zvýšíte pravděpodobnost vaší nalezitelnosti? Přidejte klíčová slova do sekce Speciální informace. K dispozici máte pouze 256 znaků, takže vybírejte zodpovědně. Používejte klíčová slova, která jste zvolili pro všechna vaše média a kanály v rámci SEO strategie.
Závěrem – všechno záleží na vaší aktivitě
Tak jako na většině platforem – ke zjištění, které činnosti mají ten největší dopad, je třeba vaše aktivity měřit. Firemní stránky na LinkedInu disponují množstvím analytických nástrojů. Ty objevíte v záložce Statistiky na svém profilu. Mezi ty dvě nejdůležitější patří bezesporu Dosah (Reach) a zapojení (Engagement). Nezapomeňte také sledovat, jak jste schopni z LinkedInu přivádět návštěvy na svůj web.
LinkedIn je vynikajícím nástrojem pro B2B společnosti, které hledají nové zákazníky. Ačkoliv disponuje nepřeberným množstvím příležitostí, sporadická aktivita na této síti je jednoduše nedostačující. Vaším cílem by mělo být zaujmout potenciální kontakty vysoce relevantním obsahem a činit tak permanentně. Těchto 10 tipů je dobrým začátkem k tomu, aby vaše firma mohla být na LinkedInu úspěšná. Neusínejte ale na vavřínech a aktivně se zajímejte o nejnovější trendy a funkce, které tato oblíbená platforma nabízí. K dispozici můžete využít také některý z materiálů zdarma ke stažení níže.