Minulý týden jsem v rámci zahraniční výpravy navštívil veletrh a konferenci DMEXCO věnující se digitálnímu marketingu. Konference se konala v areálu výstaviště v německém Kolíně nad Rýnem. V tomto městě jsem strávil podstatnou část minulého roku, a proto jsem se vracel velice rád. Kterého marketéra by totiž nezaujalo na 1 010 vystavovatelů v 5 halách, 570 speakerů a 50 700 návštěvníků… Uff, bylo to velké.
Cílem mé návštěvy bylo setkat se společnostmi z oblasti softwaru pro Marketing Automation, kterému se úzce věnuji. Zeptal jsem se pěti leaderů v oboru na to, co je odlišuje od konkurence. V současnosti jsou všichni schopni nabídnout podobné nástroje, a tak se mezi sebou liší především v přístupu, jak získávat nové leady/poptávky/klienty. Dozvěděl jsem se následující:
- Hubspot – byl, je a bude synonymem inbound marketingu i přes současný hype ABM. Chtějí dále pokračovat v osvětě Lead a Demand Generation a stále vylepšovat svůj software, který v sobě snoubí i CRM a blogovací platformu.
- Marketo – samozvaný leader trhu se veze na vlně account-based marketingu, čímž se chce především odlišit od Hubspotu s argumentem, že inbound je přežitek. Nijak ale nevysvětluje, jak ve svém systému ABM využívají. Tak jako tomu bylo doposud, zajímají se především o firmy Fortune 500 a jim podobné.
- Act-on – se již tradičně prezentuje jako alternativa pro Marketo a Hubspot. Proto i jejich pohled na plnění marketingových cílů leží v kombinaci inboundu a ABM. Zajímavá byla funkcionalita lead scoringu pro celý account. Příjemný je i redesign celé aplikace.
- Salesforce Marketing Cloud – připadalo mi, že SF trochu upozaďuje projekt Pardot a přednost dává SF Marketing Cloudu, který je zaměřen především na B2C trhy. Na veletrhu představili svoji koncepci people-based marketingu, jejíž název o sobě dost vypovídá.
- Kentico – česká firma Kentico byla svou prezentací velice příjemná, a to nejen proto, že na stánku nabízeli Plzeň. Připadalo mi, že až úpěnlivě hovoří o své platformě pro tvorbu webů, kde marketing, potažmo marketingovou automatizaci berou spíše jako nástavbu. Podrobněji se jich ale na to zeptám až v Ostravě na Marketing Festivalu.
V rámci výstavy jste ale mohli zahlédnout spousty dalších firem či agentur. Samozřejmostí byly i megalomanské stánky značek, jako jsou Google, Facebook a Adobe. Součástí DMEXCO byly i desítky přednášek a seminářů. Za všechny přidávám své zápisky o tématech, která mě zaujala.
Next Generation Social Media Management
14. 9. 2016, 11:00, BIGs CEO Dr. Thomas Wilde and Philipp Tiedt, COO, VICO Research & Consulting
Digitální darwinismus a automation
Usedám do první řady na svůj první seminář na DMEXCO a ještě si ani neuvědomuji, že se jedná zrovna o ten nejlepší. Celý obsah přednášky byl velice dobře strukturovaný a odnesl jsem si z něj řadu hodnotných informací. Na úvod své přednášky pánové uvedli, že sledují především 2 megatrendy. Jedním z nich je DIGITAL DARWINISM čili situace, kdy se společnost a technologie vyvíjejí rychleji než schopnost se adaptovat.
Evolution of consumer behavior when society & technology evolve faster than the ability to adapt.
Druhým megatrendem je AUTOMATION – současné technologie jsou schopny automatizovat 45 % aktivit, za které jsou lidé placeni. Z toho jim vyplývají 3 klíčové inovace – 1) smart data a umělá inteligence, 2) růst B2C messagingu, 3) engagement automation (zejména využití botů). Na základě toho bychom měli získat data a teprve poté jednat. Níže v bodech některé mé další poznámky:
- Důvody, proč se věnovat social media marketingu – Fish where the fish are.
- Lidé na sociálních médiích jsou loajálnější.
- Doposud firmy nemají plně vyvinuté programy pro social media managment.
- Nové technologie – image recognition.
- Důležitá součást dat –> interní data – data, která od zákazníků získáváme z mailů a osobní interakce.
- Získáváme mnoho dat – 80 % práce z daty je čištění. To by měly dělat nástroje.
- Informace by měly být perfektně přístupné – ne jen pro vás, ale také pro všechny lidi ve firmě. Proto je klíčovou součástí příští generace – vizualizace.
- Nástroje jsou skvělé, ale nástroje samy o sobě nejsou k ničemu – někdo je musí používat – potřebujete lidi – výzkum – strategie – nástroje.
Bots and messaging are a big opportunity to profitability blend marketing, sales and services – like a 24/7 digital Concierge.
Social media messaging jako nástroj budoucnosti
Velkým tématem je social media messaging. Bude to úplně nová genreace, která nahradí doposud známé aplikace, vše bude probíhat v rámci messagingu. Lidé nebudou přecházet mezi aplikacemi a boti budou stochasticky nabízet funkce jako objednat letenku, zaplatit či přidat poznámky do kalendáře. Závěr prezentace patřil čtyřem tipům pro úspěšné řízení sociálních médií:
- Budoucnost socialů je především v exekuci a ROI.
- Customer experience na prvním místě!
- Neautomatizujte to, co by měli dělat lidé.
- Nepředstírejte, že jste někým, kým nejste.
Zajímají vás i další přednášky, které jsem na DMEXCO navštívil? Další dávka fotek, tipů a doporučení třeba pro příští ročník? Přečtěte si pokračování blogpostu, které bude k dispozici příští týden!