7 tipů, jak zvládnout on-page SEO

No Comments

Magické slovo SEO je doslova zaklínadlem k tomu, aby váš web našel své čtenáře. Respektive aby čtenáři internetu našli právě váš web. A jako správné zaklínadlo má svá pravidla. Ta se dělí na takzvané on-page a off-page faktory. A právě těm prvním se budou věnovat následující řádky.

Co je SEO, on-page SEO a off-page SEO

SEO je zkratkové slovo vzniklé z prvních písmen anglického sousloví search engine optimization. Do češtiny se překládá jako optimalizace pro vyhledávače.

On-page SEO je optimalizace faktorů a prvků samotné webové stránky, nastavení kódu a obsahu tak, aby byl web lépe rozpoznatelný mezi vyhledávači. Off-page SEO je pak optimalizace prováděná na jiných webových stránkách, mimo vlastní web. Nejčastěji jde o takzvané zpětné odkazy, tedy odkazy na váš web umístěné na jiných stránkách.

Správné nastavení on-page faktorů je vysláním jasného signálu všem vyhledávačům: Tento web je nastavený správně, hledá-li čtenář to, co tento web obsahuje, přivedeme ho na něj. Následujících sedm tipů je souborem rad, jak dosáhnout co nejsilnějšího signálu.

1. Za alfu a omegu mějte titulek stránky

Titulek neboli title je jeden z nejdůležitějších on-page SEO faktorů vůbec. Vyhledávače na něj kladou velký důraz, proto i vy byste mu měli věnovat patřičnou pozornost. Titulek by měl být stručný, výstižný, měl by jasně informovat o obsahu každé stránky vašeho webu. Pro každou z nich by tedy měl být jedinečný.

2. Popisujte, popisujte, popisujte neboli meta description

Meta popisek má za úkol krátce stránku popsat. Jsou to stručné informace o tom, co stránka obsahuje. Ideální forma meta popisku je několik vět, která obsahují klíčová slova, na která by se k vám návštěvníci měli dostat. Znovu platí, že každá stránka by měla mít svůj vlastní meta popisek.

3. Zjednodušujte URL adresy

Asi nikdo nemá rád složité URL adresy. Jistě i vy raději doporučíte kamarádům stránku se super článkem, která bude mít adresu www.superclanek/nejlepsiclanekvsechdob než www.superclanek/clanek.php?&id=1458… Podobně se chovají i vyhledávače. Myslete na to při tvorbě každé stránky. Mnoho editorů URL adresy vytváří automaticky z titulků stránky, práci v takovém případě budete mít jednodušší.

4. Nezapomínejte na obsah

Tím, kvůli čemu by na váš web měli lidé chodit, je samozřejmě samotný obsah. Návštěvníci by na vašich stránkách měli najít to, co skutečně hledají, a to v kvalitní a srozumitelné formě. Dejte si na něm záležet, pravidelně jej aktualizujte a při jeho tvorbě rovněž myslete na přiměřené a logické užívání klíčových slov, aby vás lépe zaregistrovaly vyhledávače.

5. Nadepisujte a zvýrazňujte

Pěkně členěný text zlepšuje jeho čitelnost, správné používání nadpisů, podnadpisů a zvýrazněných slov ale funguje rovněž na vyhledávače. Nadpisy řaďte hierarchicky, ten s nejvyšší prioritou (h1) mějte na každé stránce vždy jen jednou. Zvýrazňujte klíčová slova.

6. Popisujte obrázky

Máte-li na svém webu nějaké obrázky, je užitečné jim dát takzvaný atribut alt neboli popisek. Atribut alt je něco jako pomůcka pro nevidomé. Vyhledávače samy totiž nepoznají, co na obrázku je, dokud jim to neřeknete. Správným vyplněním alternativního popisu tuto informaci vyhledávačům předáte.

7. Odkazujte a buďte odkazováni

Snažte se své stránky vzájemně co nejvíce prolinkovat, tedy propojit takzvanými interními odkazy. Odkazujte také na jiné stránky (externí odkazy) a vytvářejte takový obsah, na který budou rádi odkazovat jiní (zpětné odkazy). Vyhledávačům tak dáte najevo, že obsah, který na webu máte, je relevantní, že spolu vzájemně souvisí.

Správné nastavení on-page faktorů pro SEO patří také mezi naše aktivity. Nebudete-li si tedy vědět s nastavením optimalizace rady, neváhejte se na nás obrátit, rádi vám pomůžeme.

O tomto blogu

Na blogu se dočtete o aktuálních tématech z oblasti B2B marketingu, Inbound marketingu, exportu a dalších moderních metodách rozvíjení vztahů se zákazníky. Inspiraci k článkům nalézáme jak v nejnovějších studiích, tak u klasiků marketing managmentu. 

Zašlete mi nový článek mailem!

Fields marked with an * are required

Požádejte o cenovou nabídku

Nabízíme kompletní poradenství v oblasti digitálního marketingu. Připravíme vaši online strategii a zajistíme a dohlídneme na dodavatele, ať už se jedná o grafika či správce sociálních sítí.

Více z našeho blogu

Všechny posty